جوانسازی واژن با لیزر

سفید کردن واژن
می 12, 2020

جوانسازی واژن با لیزر

جوانسازی واژن با لیزر انجام می شود که به طور اختصاصی برای مخاط واژن تولید شده است. لیزر مشکل کاهش استروژن در بافت واژن را که معمولا پس از یائسگی و زایمان رخ می دهد، با فعال سازی دوباره کلاژن جدید و بازسازی حالت واژن سالم، حل می کند.

آتروفی واژن چیست؟

آتروفی واژن که به آن آتروفی ژنیتال نیز گفته می شود، تقریبا 50 درصد زنان را در سن یائسگی تحت تاثیر قرار می دهد. کاهش طبیعی میزان استروژن در طی یائسگی یا کاهش ناگهانی آن پس از جراحی و برخی درمان های پزشکی به میزان قابل توجهی بر ساختار و عملکرد واژن تاثیر می گذارند.

دیواره های واژن نازک تر می شوند و کشسانی طبیعی و خونرسانی به واژن کاهش می یابد. مخاط محافظ واژن ممکن است ضخامت و هیدراته بودن خود را از دست دهد که موجب از دست رفتن روانی واژن و احساس درد و ناراحتی در حین رابطه جنسی می شود. تغییرات اسیدیته محیط واژن تاثیرات زیادی بر عملکرد و سلامت واژن دارند. در این حالت جوانسازی واژن می تواند کمک زیادی به زنان دچار این علائم بکند.

اثرات روانی و جسمی آتروفی واژن

علائم آتروفی واژن ممکن است با همدیگر رخ دهند یا تک به تک ظاهر شوند و شامل موارد زیر هستند:

• خشکی و خارج و سوزش واژن: نازک شدن دیواره های واژن، کاهش هیدراته و تغییرات pH و محیط داخلی واژن ممکن است منجر به احساس سوزش و خارش دائمی شود.

• درد در هنگام نزدیکی: نازک شدن مخاط و پوست ، موجب شکننده شدن بافت واژن شده و روانی واژن را نیز کاهش می دهند و خشکی ناشی از این موارد موجب درد در هنگام نزدیکی می شود.

• شلی واژن و کاهش کشسانی بافت آن: نازک شدن دیواره های واژن و کاهش حجم بافت واژن منجر به کاهش قدرت ساختار واژن و احساس شلی بافت می شود.

• عفونت های مکرر: باکتری های مفید واژن به گلیکوژن درون سلول ها که از سطح واژن به عنوان منبع غذایی باکتری ها فرو میریزد، وابسته هستند. میزان باکتریهای مفید همچنین با اسیدیته محیط داخل واژن مرتبط هستند. با نازک شدن دیواره های واژن و کاهش اسیدیته محیط واژن، میزان باکتریهای مفید نیز کاهش می یابد و ریسک ابتلا به عفونت افزایش می یابد.

• بی اختیاری ادرار و نیاز مکرر به دفع ادرار: نیاز مداوم برای رفتن به دستشویی و یا بی اختیاری ادرار در هنگام سرفه و عطسه نیز ممکن است ناشی از آتروفی واژن باشند که می تواند تاثیر منفی ای بر سلامت و زندگی شما داشته باشد که می تواند در بسیاری از موارد رابطه جنسی را با استرس همراه کند.

تقریبا نیمی از زنان دچار اثرات آتروفی واژن در زندگی خود می شوند و از این میان تنها یک چهارم این زنان به دنبال درمان خود هستند. امروز، درمان ساده و موثری برای بهبود عملکرد طبیعی واژن یافت شده است.
بازسازی و دوباره جوان سازی واژن با استفاده از لیزر

لیزر برای درمان آتروفی واژن و علائم بی اختیاری ادرار در زنان به طور موفقیت آمیزی در سراسر جهان به کار می رود.لیزر درمان ساده و به شدت موثری است که با تحریک فرایندهای بازسازی طبیعی بدن عمل می کند. لیزر یک روش درمانی غیر هورمونی، بدون درد و دائمی است که عرضه کننده جایگزین مناسبی برای دارو ها و کرم های هورمونی است زیرا استفاده دراز مدت از داروهای هورمونی ممکن است موجب سرطان های مختلفی از جمله سرطان سینه و سرطان رحم شود.این روش درمانی کمتر از 15 دقیقه به طول می انجامد و نیازمند هیچ نوع بیهوشی نیست و فرد می تواند بلافاصله پس از درمان به فعالیت طبیعی روزانه خود بازگردد.

نحوه کار لیزر برای جوانسازی واژن

لیزر فرکشنال CO2 برای تحریک فرایندهای بازسازی بدن استفاده می کند و سلول های سالم و هیدراته بیشتری تولید می کند و خونرسانی به مخاط واژن را افزایش می دهد و تاثیر مستقیمی بر کشسانی و یکپارچگی دیواره واژن دارد و محیط داخل واژن را به حالت طبیعی خود باز می گرداند.

حدود 30 روز پس از درمان با لیزر، بازسازی بافت جدید در دیواره های واژن موجب دستیابی به ساختار سفت تر واژن می شود و مخاط واژن حجم، هیدراته و کشسانی خود را باز می یابد. تصاویر زیر نمای مقطعی از مخاط واژن را نشان می دهند که اولی درست پیش از درمان و دومی دوماه بعد از درمان اولیه است.

مزایای اصلی جوان سازی واژن با استفاده از لیزر

• درمان سریع تقریبا 15 دقیقه ای در هر جلسه

• عدم نیاز به بیهوشی

• حداقل عوارض و بدون ریسک

• بهبود سریع و دائمی علائم در اکثر زنان

• عدم نیاز به استراحت پس از درمان

• مناسب برای تقریبا تمام زنان به خصوص بیمارانی که درمان هورمونی برایشان ممکن نیست مانند بیماران سرطانی
آیا جوانسازی واژن با لیزر واژینال به مشکلات دیگری غیر از یائسگی کمک می کند؟

• درمان آتروفی واژن ناشی از زایمان

• درمان شلی بافت واژن

• درمان مقاربت دردناک ناشی از پارگی پرینه در حین زایمان

• درمان بی اختیاری ادرار

• کاهش سرعت پیر شدن مخاط واژن در حین حفظ عملکرد آن
آیا جوانسازی واژن درد دارد؟

درمان محیط داخلی بافت واژن بدون درد است. ممکن است پس از درمان احساس ناراحتی بسیار کمی برای سه تا هفت روز وجود داشته باشد که معمولا به راحتی توسط مسکن های خفیف قابل کنترل است.
چند جلسه درمان مورد نیاز است؟

اکثر زنان پس از جلسه اول احساس بهبود زیادی می کنند اما بهترین نتایج در طی سه جلسه در طی دو ماه به دست می آیند.